ULNA-barnehagene med spennende tilbud for småbarnsfamilier!

I to ULNA- barnehager, Valle Hovin Idrettsbarnehage og Gaustadsnippen barnehage i Oslo, har det under pandemien blomstret opp en kreativ idé, hvor tanken er å gjøre småbarnsfamiliers hverdag lettere – og at man får mer tid til familie på ettermiddagen! Mange foreldre uttrykker at de er glade i å lage mat, men at det i hverdagen blir lite tid til nettopp dette.

Sammen med underselskapet til Barnehagematen, Godt og Enkelt, har de startet opp et middagskonsept i barnehagene. Foreldre bestiller mat enkelt via nett og plukker det opp i barnehagen, når de henter barna. Enklere blir det ikke!

«Småbarnsfamilier har ofte mange baller i lufta, og det er kanskje ekstra mye å tenke på nå i disse dager. Vi ønsker alltid å yte god service, og gleder oss til å komme i gang for fullt. At vi som barnehage kan tilby dette, er vi stolte av å kunne presentere. Vi jobber hver dag for barnas beste, og har nå utvidet dette til å omhandle hele familien, på en ny måte. ULNA-barnehagene jobber systematisk med å drive helsefremmende barnehager – at vi kan være med å tilby hele familien sunn, næringsrik og ikke minst god middag er utrolig fint.» sier Silje Alvheim og Stian Kroken , tjenesteledere i de to barnehagene, enige om.

«Pandemien vi er midt oppi nå, var med på å fremme denne ideen, selv om den har ligget og ulmet lenge. Men nå føltes det som riktig tidspunkt for lansering. Godt og Enkelt stilte raskt med nettløsninger og kjøkken og vil levere middagsretter hver dag. Man kan selv velge barne – og voksenporsjoner og allergier som gluten og melk er ivaretatt. Man skal også helst ha færrest mulig kontaktpunkt i disse dager; her slipper man å ta med seg slitne barn i butikken etter barnehagen.

«Det er helt supert at vi kan hente middag i barnehagen. Når vi lager selv hender det ofte vi glemmer noe og må tilbake i butikken osv. Det slipper vi nå», forteller foreldre, som synes det er kjempegøy at deres barnehage kommer med dette i den tiden vi er i nå om dagen.

«Vi har vært i kontakt med flere firma, som også var interessert i å samarbeide med oss, så vi regner med det vil komme flere barnehager etter – det er utrolig gøy om flere foreldre får dette tilbudet. Men vi må innrømme vi er ekstra stolte over at vi er det første som lanserer dette da!» fortsetter Silje og Stian.

«Andre tjenester har ofte fast leveringstid, som gjør at vi må være hjemme – her styrer vi mer selv. Det er kort tid mellom henting om middag og nå får vi frigjort mer tid til å kunne leke med småttisene våre» avslutter noen av foreldrene, som ser frem til å nyte gode måltid fremover.

God appetitt fra ULNA-barnehagene!

Silje Alvheim                                       Stian Kroken